wtorek, 5 czerwca 2012

Brodka nowa, nowa Brodka



Ostatnio Monika Brodka zakręciła się dookoła mnie. Byłam na jej darmowym koncercie w Gdańsku (podkreślam, że był darmowy, bo miesiąc wcześniej grała za 50 zł w Parlamencie, więc udało się złapać okazję) z okazji Święta Miasta. Koncert miał być dopełniony specjalnymi prezentacjami wyświetlanymi w tle. Wszystkich, którzy są ciekawi tego występu, zapraszam na swój kanał na YT, gdzie wrzuciłam nagrania - link. Niecały tydzień temu wydała ona nową EPkę, dostępną tylko w wersji elektronicznej. I uwaga, uwaga... Udało mi się ją wygrać w facebookowym konkursie organizowanym przez Kayax :) Właśnie delektuję się smakiem wygranej i spieszę by się nim z Wami podzielić.

Na płycie znajdują się dwie całkiem nowe, świeże piosenki oraz cztery remiksy, co daje nam razem sześć utworów. Brodka została zaproszona do Los Angeles i nagrywała w Red Bull Studio. Co oznacza tytuł LAX? Takie było właśnie konkursowe pytanie. Odpowiedziałam, że nawiązuje ono do nazwy międzynarodowego lotniska (dla Gdańska "skrót" jest GDA, dla Los Angeles LAX) i że właśnie w tym mieście powstał ten krążek. W wywiadzie dla radia Trójka Monika powiedziała, że Dancing Shoes, czyli pierwszy utwór na płycie, jest dedykowany Michaelowi Jacksonowi. Wraz z wydaniem EPki światło dziennie ujrzał klip do Varsovie, którą powinniśmy coraz lepiej kojarzyć z radia. Wydaje mi się on mocno groteskowy, może dlatego, że spodziewałam się jakiś ładnych widoków Warszawy. Słowa refrenu Wake me up in July szczególnie przypodobają sobie ci, którzy nie są zachwyceni perspektywą rozgrywek UEFA Euro 2012 w naszym kraju (to już za 3 dni!). Tak jak wspomniałam, na płycie są jeszcze remiksy, do znalezienia na YouTubie. Z racji tego, że z remiksami różnie bywa, pozostawiam Wam te utwory wyłącznie do oceny własnej.

Dzisiaj krótko, ale płyta też nie zawiera wiele. To tylko przedsmak nowej płyty Brodki, która ukaże się nie wiadomo kiedy. Jednak po Grandzie i tej EPce spodziewam się czegoś naprawdę dobrego. Myślę, że Monikę kusi międzynarodowa kariera stąd angielskie teksty.
Dla mnie zaczęły się wczoraj wakacje, po czterogodzinnym egzaminie uciekłam, nie tak jak Brodka do Stanów Zjednoczonych, ale na Kaszuby, gdzie nie było nawet zasięgu. Mam nadzieję, że pozwolą mi one na częstsze pisanie, bo smutno mi się robi, gdy widzę, że w maju napisałam tylko 3 teksty :(