środa, 12 grudnia 2012

ho ho ho ho!


Na specjalne zamówienie dla Nanusi dzisiaj post o piosenkach świątecznych :) Mimo tego, że ozdoby świąteczne w galeriach handlowych królują już od Wszystkich Świętych, to my raczej zaczynamy żyć świętami od grudnia, a konkretnie od Mikołajek :) Mój Mikołaj w tym roku był bardzo mikołajowy, ze względu na kolor ubrania i dał mi tyle słodyczy, że wczoraj wylądowałam u dentysty! A nawet nie wyczyściłam butów... ];->

Zacznę od piosenki świątecznej, która ma ciutkę ponad dwa lata i ukazała się podczas, gdy ja nie mogłam się doczekać pierwszego występu tego zespołu w Polsce :) Mówię o Christmas Lights od Coldplay. I to kolorowe pianino! Co ciekawe, w teledysku pojawia się kilku Presleyów w tle, którzy grają na skrzypcach, a nad sceną wypisane są słowa po łacinie "Credo Elvem Etiam Vivere" co oznacza "Wierzę, że Elvis nadal żyje".
Wczoraj na wykładzie wspominałam o tym, że Kochana Nanusia opowiedziała mi o trzech swoich ulubionych świątecznych piosenkach, ale niestety nie pamiętała tytułów :( Opisała jedną z nich w następujący sposób: "no wiesz Iza, jest taka jedna, znasz ją na pewno, zaczyna się tak delikatnie pianinem, a potem są dzwoneczki w tle". Oto co nadesłała po tym opisie Patrycja: link. Nie do końca jestem pewna, czy o to chodziło, więc szukam dalej... ;) Ja zaraz po tym przypomniałam sobie o innej pięknej i polskiej (!) piosence.
Mam nadzieję, że w każdym mieście już zauważyliście to "sproszkowane mleko" (jak to mawia mój pies - pozdro dla kumatych :P)  padające na Wasze czapki - Pada Śnieg. Wielu z nas, aby dotrzeć na święta do domu musi przebyć trochę kilometrów, nieważne czy samolotem, pociągiem lub samochodem, więc w trakcie podróży szczególnie polecam te dwie pozycje - I'll Be Home for Christmas i oczywiście, znane bardzo z filmu "Listy do M." - Driving Home For Christmas. Obaj panowie mają takie miłe i ciepłe głosy. Czas na polski akcent. Nie wiem czy pamiętacie jeszcze taki zespół, bo coś o nim cicho, ale w 2008 roku nagrał piosenkę wspierającą akcję charytatywną "Pocztówka do Św. Mikołaja". Mowa o Feel i Gdy Wigilia Jest. Nie wszyscy postrzegają święta jako melancholijną i bardzo spokojną chwilę, a na pewno nie ci, którzy tworzą utwory do reklam Coca-Coli ;) 2 lata temu korporacja zerwała ze znanym wszystkim Wonderful Dream (w polskiej wersji językowej Coraz Bliżej Święta) i w reklamie zagrało Shake Up Christmas, które mnie bardzo pozytywnie nastraja na święta.
Na koniec jeszcze kilka klasyków. Merry Christmas Everyone zna chyba każde dziecko. To jest starsze niż "Kevin sam w domu" (1990), a dokładniej jest z roku 1985. Nie można też zapomnieć o krótkiej śnieżnej piosence - Let It Snow, często wykorzystywanej na lekcjach język angielskiego ;) Dwóch członków zespołu The Beatles także nagrało świąteczne piosenki, już po jego rozpadzie. Obydwie z nich to klasyki, tak jak ich twórcy, zacznijmy od Johna Lennona - War is Over. Paul McCartney nagrał Wonderful Christmas Time.
Ostatnia na dziś - Mistletoe and Wine i mam nadzieję, że czujecie, ze zostało trochę ponad tydzień!

Kochana Nanusiu, czy któraś z tych, to ta, o której mówiłaś? ;)