środa, 30 lipca 2014

to uczucie, gdy...


... nie rozumiesz słów w piosence! Wiem, że na świecie istnieją inne języki niż angielski i polski, ale w tych właśnie językach, a głównie w tym pierwszym, słucham muzyki.

Dzisiaj jakoś mnie natchnęło na poszukanie jednej piosenki, która wpadła mi w ucho, o dziwo podczas słuchania radia. Była w języku francuskim i być może właśnie ten fakt przykuł moją uwagę. Udało się ją znaleźć na Spotify :-) Uwielbiam tą aplikację! (tak mówię, jakby ktoś nie zauważył).

Chodziło mi o debiutancką piosenkę francuskiej artystki Indili o dość skomplikowanym pochodzeniu ;-)


Pokusiłam się o przesłuchanie całej płyty jako akompaniamentu do mycia okien w mieszkaniu ;-) Przyznam się szczerze, że nie pamiętałam już jak to jest nie rozumieć słów piosenki i odbierać ją tylko poprzez emocje zawarte w głosie piosenkarki i muzyce. 

Derniere Danse wprowadza taki niepokój i jakby potrzebę ucieczki. Nie sprawdzałam słów przed napisaniem tego posta, także piszę co odczułam ;-) 

Słucham też ostatnio dużo hiszpańskiej muzyki, ale ona wzbudza we mnie tylko chęć do tańca i szalonej imprezy przez całą noc :-) Poza tym 4 lata uczyłam się tego języka, więc czasem uda się wyłapać jakieś słowo, gdy bardzo się skupię. 

Może ktoś ma do polecenia jakiegoś artystę, który nie śpiewa po angielsku i jest wart zauważenia? :-)